Articole

Descopera cele mai bune surse de Omega-3

De multe ori poate am auzit despre cat de bine este sa consumam alimente bogate in omega 3, dar poate nu cunoastem prea multe detalii despre acest lucru. Acizii omega 3 sunt foarte importanti pentru functionarea normala a organismului nostru, desi acesta nu ii produce. Asadar, acestia trebuie obtinuti din suplimente alimentare sau din alimente ce il contin. Acizii omega 3 sunt de fapt “grasimi bune” care aduc o serie de beneficii organismului uman. Printre cele mai importante beneficii cunoscute ale consumului de acizi grasi omega 3 se numara: mentinerea sanatatii inimii, stimularea activitatii cerebrale, a functiilor cognitive si a memoriei, calmarea si reducerea inflamatiilor si ameliorarea durerilor de articulatii. Haideti sa descoperim impreuna, mai in detaliu, care ar fi rolul acestora in organism, care sunt beneficiile extinse ale consumului de omega 3 si care sunt cele mai la indemana acele omega 3 alimente si surse din care il putem obtine.

Informatii generale despre Omega-3

Afla ce este ficatul gras sau steatoza hepatica

Daca te confrunti cu un ficat gras, atunci probabil ca stii ca aceasta denumire ii este atribuita datorita acumularii de grasimi in exces de tipul trigliceridelor in celula hepatica. Aceasta boala afecteaza intre 6 si 35% dintre oameni la nivel mondial si se mai numeste si steatoza hepatica, putand fi uneori dublata de o inflamatie a ficatului, caz in care este vorba despre o steatohepatita.

10 alimente bogate in fier

Fierul este componenta de baza a hemoglobinei, avand un rol vital in crearea globulelor rosii de care depinde transportul oxigenului de la plamani catre restul organelor, celulelor si tesuturilor,facilitand totodata desfasurarea unor procese complexe. Acesta se poate suplimenta organismului atat prin consumul de alimente bogate in fier cat si prin administrarea de suplimente pe baza de fier. Una dintre functiile sale vitale este aceea de a produce molecule importante precum mioglobina si hemoglobina, cu rolul de a transporta oxigen in muschi si oxigen din plamani prin sistemul sangvin, asigurandu-se astfel sanatatea cardiovasculara. Prin intermediul unei oxigenari corecte a tesuturilor ajuta la sustinerea sistemului imunitar datorita implicarii sale in stimularea proliferarii celulelor imune, in special a limfocitelor T, care genereaza raspunsul la infectii. Printre alte multe functii esentiale, fierul joaca un rol important in dezvoltarea sistemului nervos, deoarece participa la procesul de formare a mielinei si a retelelor neuronale, cu rol de formare si functionare al sistemului dopaminergic, in aportul de oxigen la creier.

10 semne ale unui sistem imunitar slabit

Un sistem imunitar este precum un scut invizibil, care ne apara impotriva virusurilor, bacteriilor sau toxinelor cu care organismul nostru ia contact. Tocmai de aceea, pentru ca nu il putem vedea, nu stim exact cand acesta este in pericol. Insa, daca invatam sa urmarim semnele pe care acesta ni le da prin intermediul manifestarilor din organismul nostru, vom reusi sa identificam factorii care i-au cauzat scaderea imunitatii. Fie ca vorbim despre o alimentatie nesanatoasa, stres, oboseala sau alte obiceiuri, un sistem imunitar scazut va resimti efectele acestora si se va manifesta in consecinta. Mai departe vom afla care sunt simptomele unui sistem imunitar slabit si cum putem sa actionam pentru a-l fortifica.

Semnele unui sistem imunitar slabit

Curcumin: 7 beneficii ale ingredientului secret din Turmeric

Ca multe alte condimente, turmericul are o istorie lunga in spate. Exista date ale utilizarii lui inca de acum 4000 de ani, in special pe teritoriul Indiei. Acesta se obtine din rizomii plantei tropicale perene Curcuma longa, originara din sud-estul Asiei. Este si motivul pentru care i se mai spune adesea si curcuma. La noi, pudra de turmeric este cunoscuta mai ales ca parte a celebrului amestec de mirodenii curry, caruia ii asigura minunata culoare galbena vibranta. Acesta nu este insa nici pe de parte singura sa calitate. Pudra de turmeric este si un aliat de nadejde al sanatatii, datorita principalei sale substante active, numita curcumin. Avem tot mai multe dovezi in acest sens.

Despre curcumin

Rhodiola si beneficiile ei

Rhodiola, cu numele complet, stiintific, Rhodiola Rosea, este o planta cu flori galbene ce creste in zonele nordice reci ale Europei, Asiei si Americii de Nord, a carei radacina are proprietati medicinale, cu multiple beneficii asupra sanatatii organismului. Originara din Siberia, cunoscuta si sub numele de „Radacina de aur” sau „Radacina arctica”, este utilizata de mii de ani pentru combaterea stresului, reducerea depresiei, tratarea oboselii, dar si pentru cresterea rezistentei organismului si a fertilitatii ori in ingrijirea pielii.

Politica de confidentialitate