Ce trebuie sa stii despre Vitamina B7?

Te ingrijoreaza starea de sanatate si vrei sa te mentii in forma? Doresti un stil de viata sanatos si echilibrat? Alimentatia sanatoasa este primul pas ca sa dobandesti energia si substantele nutritive de care corpul tau are nevoie in fiecare zi. Substantele precum vitamina B7, de exemplu, sunt esentiale ca sa fii in forma si sanatos.

Te intrebi daca trebuie sa integrezi vitamina B7 in alimentatie? Iti spunem aici tot ce trebuie sa stii despre aceasta vitamina.

Ce este vitamina B7 si cum a fost descoperita?

Vitamina B7 este face parte din grupa vitaminelor B. Este un element esential al enzimelor care descompun grasimile, carbohidratii si alte substante. Vitamina B7 este, de asemenea, utilizata pentru cresterea celulelor si fabricarea acizilor grasi in organism. Este cunoscuta sub numele de biotina sau vitamina H si apartine grupului de vitamine solubile in apa.

Descoperirea sa dateaza din 1931 in urma unor studii asupra „bolii albusului”, o boala capabila sa provoace probleme ale pielii si de crestere la mamifere datorita consumului de albusuri crude. De fapt, albusul de ou contine avidina, un factor anti-nutritional capabil sa lege biotina, impiedicand organismul sa utilizeze aceasta vitamina. Fiind o vitamina solubila in apa, biotina nu are capacitatea de a se acumula in corpul nostru si, prin urmare, este important sa o introducem zilnic prin alimente.

Informatii despre vitamina B7, biotina sau vitamina H

Care este rolul vitaminei B7?

Vitamina B7 este disponibila in cantitati mici intr-o varietate de alimente. La fel ca alte vitamine, este esentiala pentru buna functionare a organismului.

Suplimentele care contin vitamina B7 pot fi utile in prevenirea dezechilibrelor sau in cazul unei deficiente a acestei vitamine.

Vitamina H are proprietati care ajuta la mentinerea sanatatii organismului si contribuie la:

  • Cresterea celulelor;
  • Asimilarea corecta a nutrientilor (grasimi, zaharuri etc.);
  • Prevenirea bolilor metabolice;
  • Prevenirea caderii parului;
  • Prevenirea simptomelor deficitului de vitamina B7.

Administrarea pe cale orala a suplimentelor pe baza de vitamina B7 poate fi necesara daca alimentatia nu asigura nivelurile corecte ale acestei vitamine sau pentru prevenirea simptomelor deficitului de biotina asociate cu malnutritia, sarcina, hranirea prin sonde pentru perioade lungi de timp sau scaderii rapide in greutate.

Simptome specifice carentei de B7

Dupa cum ai inteles deja, un om sanatos, care mananca intr-un mod echilibrat, cu greu poate ajunge la un deficit de biotina pe parcursul vietii sale. Deficientele de biotina pot fi urmarea dezechilibrelor enzimatice, nutritiei parenterale sau dietelor bazate pe consumul exclusiv de oua crude. Este important de precizat ca actiunea avidinei, prezente in ou, este dezactivata prin gatit. Principalele simptome ale deficitului de biotina sunt:

  • Simptome generale, cum ar fi oboseala excesiva sau anorexia (uneori ca urmare a pierderii excesive in greutate);
  • Simptome ale pielii, cum ar fi eruptiile cutanate si dermatita, sau subtierea genelor, sprancenelor, caderea parului si alopecie;
  • Simptome neuropsihiatrice precum slabiciunea, depresia, somnolenta si durerile musculare;
  • Simptome digestive, cum ar fi greata, varsaturile si ficatul gras;
  • Simptome metabolice, cum ar fi acidoza metabolica.

Deficitul de vitamina H se este urmarea inclusiv a administrarii anumitor medicamente (de exemplu, antibiotice care distrug flora bacteriana care sintetizeaza aceasta vitamina) sau prezentei unor boli care ingreuneaza absorbtia nutrientilor (de exemplu, boala Crohn).

Ce proprietati are vitamina B7?

Vitamina B7 actioneaza ca o coenzima pentru diferite reactii din corpul nostru si este capabila sa:

  • Transforme carbohidratii in energie: toate vitaminele B si, prin urmare, biotina ajuta organismul sa transforme carbohidratii pe care ii consumam in glucoza si sa obtina energie utila pentru organism.
  • Metabolizeze grasimile si proteinele: aceleasi vitamine ajuta organismul sa metabolizeze mai bine grasimile si proteinele.
  • Promoveze utilizarea altor vitamine si substante importante, cum ar fi acidul folic si vitamina B12 si ajuta la sinteza vitaminei C.
  • Sustina sistemul nervos sa functioneze corect.
  • Ajute pielea, parul si unghiile: nu este o coincidenta faptul ca biotina este adesea recomandata in caz de cadere a parului sau de unghii fragile, regasindu-se in compozitia multor produse cosmetice.
  • Regleze functionarea maduvei osoase.
  • Actioneze asupra glandelor sebacee: biotina poate fi utila in tratamentul dermatitei seboreice, deoarece regleaza productia de sebum in piele.
  • Fundamental in timpul sarcinii: pe langa cunoscutul acid folic, aceasta vitamina promoveaza si o crestere embrionara adecvata.
  • Impreuna cu cromul, lupta impotriva diabetului: unele studii preliminare indica faptul ca o combinatie de biotina si crom ar putea imbunatati nivelul glicemiei la persoanele cu diabet de tip 2, dar biotina singura nu pare sa aiba acelasi efect.
  • Efect antidepresiv: de vreme ce biotina actioneaza asupra productiei de energie, s-a remarcat, de asemenea, efectul sau impotriva depresiei.

Nu toate proprietatile biotinei au fost confirmate prin studii clinice aprofundate si trebuie investigate multe alte aspecte ale functiilor acestei substante in organism si ale modului in care poate fi utilizata de fapt pentru sanatatea noastra.

Surse de vitamina B7

Dupa ce am vazut pentru ce se utilizeaza vitamina B7 si care sunt principalele simptome ale deficitului sau, sa vedem care sunt principalele surse de hrana care o contin. Vitamina H este prezenta pe scara larga in alimentele atat de origine vegetala, cat si de origine animala.

Sursele bogate in biotina sunt: fructele uscate, arahidele, oul (galbenusul), ficatul si organele animale, cerealele si legumele. O alta sursa de biotina, desi intr-o masura mai mica, este drojdia de bere, despre care se stie ca promoveaza sanatatea pielii si a parului. In plus, vitamina H este produsa si de bacteriile florei intestinale: ingrijirea florei intestinale poate fi un alt mod eficient de a evita deficientele nutritionale. Enumeram mai jos principalele alimente care contin vitamina H.

Alimente bogate in biotina (µg / 100 gr de alimente):

  • Ficat de pui 210
  • Arahide prajite 130
  • Unt de arahide 94
  • Alune uscate 76
  • Arahide proaspete 72
  • Praf de ou de gaina 69.4
  • Cafea instant / prajita / boabe 67
  • Cafea de orz / orz solubil 67
  • Cafea decofeinizata 67
  • Seminte de pin 64
  • Migdale dulci 64
  • Ou de gaina, galbenus 50
  • Ficat de oaie 36.3
  • Ficat de vita 33
  • Ficat de cal 33
  • Fistic 30
  • Ficat de porc 27
  • Rinichi de vita 24
  • Parmezan 23
  • Organe de miel 20.2
  • Lapte de vaca degresat, praf 20.1
  • Ou de rata 20
  • Ou de gaina, intreg 20
  • Pudra de cacao 20
  • Ou de gasca 20
  • Ou de curcan 20
  • Nuci 19
  • Nuci caju 13
  • Caviar 13
  • Lapte de bivolita 11
  • Stridii 10
  • Ansoa/Sardine sarate 10
  • Hering 9
  • Camembert 7.6
  • Salam 7
  • Homar 7
  • Sturion 7
  • Crab 7
  • Tonul 7
  • Midii 7
  • Scoici 7
  • Maduva de vita 6.1
  • Creier de vita 6.1

Doza zilnica recomandata de vitamina B7

Din diferite motive, in multe tari, nu s-a stabilit in mod oficial o cota zilnica de vitamina H.

Cu toate acestea, s-a identificat asa-numitul necesar zilnic pe baza aportului mediu al populatiei, care pare sa satisfaca pe deplin nevoile generale.

Astfel, necesarul zilnic de vitamina H pentru barbati si femei (cu exceptia celor aflate in timpul sarcinii si alaptarii) corespund urmatoarelor:

  • 5 μg/zi de biotina pentru sugarii cu varsta cuprinsa intre 0 si 6 luni
  • 6 μg/zi pentru copii cu varsta cuprinsa intre 7 si 12 luni
  • 8 μg/zi pentru copii de 1-3 ani
  • 12 μg/zi pentru copii cu varsta cuprinsa intre 4 si 8 ani
  • 20 μg/zi pentru copii cu varste cuprinse intre 9 si 13 ani
  • 25 μg/zi pentru adolescentii cu varste cuprinse intre 14 si 18 ani
  • 30 μg/zi de biotina pentru cei cu varsta de 19 ani si peste.

Necesarul zilnic de vitamina H pentru femeile insarcinate sau care alapteaza este:

  • 30 μg/zi de biotina pentru femeile insarcinate cu varsta cuprinsa intre 14 si 50 de ani;
  • 35 μg/zi pentru femeile care alapteaza de aceeasi varsta.

Autoritatea Europeana pentru Siguranta Alimentara (EFSA) (https://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/3580) afirma ca aportul adecvat de vitamina H corespunde valorii de 40 μg/zi in timpul sarcinii si 45 μg/zi la alaptare.

Pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 1 si 17 ani, necesarul zilnic creste odata cu varsta, de la 20 la 35 μg/zi.

Vitamina B7 – administrare corecta

Biotina este disponibila in comert sub forma de supliment alimentar. Cu toate acestea, este necesar ca medicul sa ii indice utilitatea in cazul in care exista anumite patologii.

Inainte sa recurgi la utilizarea de remedii si suplimente naturale, este intotdeauna bine sa ceri avizul prealabil al medicului, cu atat mai mult daca suferi de boli, daca te afli in anumite situatii (de exemplu, sarcina sau alaptare) si/sau daca urmezi terapii medicamentoase.

Mai mult, aminteste-ti ca este bine sa cumperi produse certificate si standardizate privind ingredientele active; numai in acest mod, de fapt, este posibil sa stii cu adevarat ce substante active introduci in organism si in ce cantitate.

Administrarea vitaminei B7 pe cale orala sau sub forma de injectii zilnice face posibila eliminarea semnelor clinice ale deficitului.

Tratamentul caderii parului

Vitamina B7 – in combinatie cu vitamina B5 – este adesea prescrisa ca tratament adjuvant pentru caderea parului (alopecie difuza). Intr-un studiu recent, 38% dintre femeile afectate de caderea parului aveau deficit de vitamina B7.

Efecte secundare

Utilizarea vitaminei H este in general sigura si bine tolerata.

Supradozajul de pana la 10 mg/zi nu a prezentat semne speciale de toxicitate.

Persoanele care sufera de boli inflamatorii cronice intestinale (cum ar fi boala Crohn) au adesea un deficit de vitamina B7 a carei asimilare este perturbata de prezenta germenilor patogeni (salmonella) in flora intestinala.

Cand nu trebuie sa iei vitamina B7?

Utilizarea vitaminei B7 este contraindicata in caz de hipersensibilitate la aceasta sau la moleculele cu formula structurala asemanatoare.

Ce medicamente sau alimente pot modifica efectul biotinei?

Utilizarea anticonvulsivelor precum carbamazepina, fenitoina sau fenobarbitalul, mai ales daca este prelungita, ar putea reduce concentratiile plasmatice ale biotinei, pentru cresterea metabolismului acestei vitamine.

Antibioticele si acidul pantotenic (vitamina B5) ar putea reduce concentratiile sistemice de biotina sintetizata in mod normal in microflora intestinala.

Ce trebuie sa stii inainte sa iei biotina?

In timpul sarcinii si al perioadei ulterioare de alaptare, trebuie sa eviti administrarea de suplimente cu cantitati de biotina mai mari decat necesarul zilnic specificat mai sus.

In acest caz, cantitatea de biotina nu trebuie sa depaseasca 35 μg/zi.

De retinut

  • Vitamina B7 nu potate fi stocata in organism si trebuie introdusa in mod regulat in alimentatie.
  • Gatitul prelungit, procesarea alimentelor și consumul excesiv de alcool pot distruge sau reduce disponibilitatea acestei vitamine.
  • Este important să nu autodiagnosticam deficitul de vitamina B7, deoarece poate fi luata incorect si/sau masca alte deficiente de vitamine.
Politica de confidentialitate