fbpx

Cele mai bune surse alimentare de acizi grasi Omega 3, Omega 6 si Omega 9

Click pe meniu. Avem pentru tine peste 100 de suplimente alimentare si cosmetice!

In ultimii ani, tot mai multi specialistii recomanda oamenilor consumul de peste, in special de peste gras, pentru ca acesta este bogat in Omega. Probabil ca ai tot auzit de Omega 3, Omega 6 sau Omega 9. Acestia sunt acizi grasi, benefici pentru sistemul cardiovascular si nu numai. In acest articol vei afla care sunt beneficiile acizilor grasi Omega 3, Omega 6, si Omega 9 si care sunt alimentele pe care ar trebui sa le consumi cel putin o data la doua zile, astfel incat sa te bucuri de o inima sanatoasa.

ADH-ul este principalul acid gras din creier si reprezinta un derivat al compusului ALA Omega 3 (adica acid alfa-linoleic). Acesta se regaseste in pestele gras de apa rece, dar si in uleiurile realizate din acestia. Uleiul de peste brut poate contine pana la 18% EPA si 12 % ADH, iar prin prelucrarea acestuia poate fi concentrat pana la 33% EPA si 22% ADH.

Asadar, desi probabil ca ai mai auzit, principalele surse directe de acizi grasi Omega 3, Omega 6 si Omega 9, mai ales de EPA si ADH sunt: heringul, somonul, macroul, tonul, uleiul de peste, oleaginoasele (nuci, caju, diferite seminte) si avocadoul.

Acizii grasi Omega 3, Omega 6 si Omega 9 – informatii generale

Acizii grasi Omega -3, -6, -9 sunt polinesaturati ce sunt reprezentati de acidul alfa linoleic (ALA), acidul eicosapentanoic (EPA) si acidul docohexanoic (ADH). Acidul alfa linoleic este esential, deoarece nu poate fi sintetizat de catre organism, ci doar de anumite alimente. Acesta poate fi convertit in organism cu ajutorul acidului eicosapentanoic (EPA) si acidului docohexanoic (ADH), insa in cantitati de sub 5%.

Click pe imagine pentru a afla mai multe despre produs!

Disponibil la

Naturalis Omega 3-6-9 vegetal ajuta la functionarea normala a sistemelor imunitar, digestiv si cardiovascular. Sursa vegetala de acizi grasi 3, 6, 9 previne formarea placilor de aterom, reduce colesterolul rau si riscul formarii cheagurilor de sange si imbunatateste metabolismul. Acidul gamalinoleic din compozitie confera pielii un aspect intinerit.

Uleiul din seminte de in (Linum usitatissimum), uleiul din seminte de floarea-soarelui (Helianthus annuus), uleiul din seminte de sofranel (Carthamus tinctorius), uleiul din seminte de luminita-noptii (Oenothera biennis) din compozitia suplimentului Naturalis, reprezinta tratamentul pentru colesterolul marit, cresterea imunitatii, afectiuni digestive si cardiovasculare, dar si pentru diminuarea ridurilor sau ameliorarea starilor depresive.

Surse alimentare de acizi grasi Omega 3

Asa cum spuneam anterior, acizii grasi Omega 3 sunt grasimi polinesaturate pe care organismul uman nu le poate produce, drept urmare, acestia trebuie obtinuti prin dieta aliementara. Cele mai bogate surse de Omega 3 sunt:  somonul, macroul, sardinele, semintele de chia, nucile si semintele de in.

Suplimentul alimentar  Omega 3 forte 1.000 mg este o formula concentrata de acizi grasi polinesaturati indispensabili functionarii sanatoase a inimii. S-a demonstrat stiintific ca femeile care consuma zilnic acizi grasi Omega 3 prezinta un risc cu 25% mai mic de aparitie a cancerului de san.

Click pe imagine pentru a afla mai multe despre produs!

Disponibil la

In plus, uleiul de peste (somon) din compozitia capsulelor este bogat in acizi grasi Omega 3, esentiali pentru stimularea capacitatilor intelectuale, cresterea rezistentei la imbolnaviri, reducerea concentratiei de colesterol, dezvoltarea armonioasa si mentinerea sanatatii organismului.

ADH-ul contribuie la mentinerea vederii normale si a functiei normale a creierului. Efectul benefic se obtine in conditiile unui consum zilnic de 250 mg de ADH. EPA si ADH contribuie la functia normala a inimii. Vitamina E contribuie la protejarea celulelor impotriva stresului oxidativ.

Surse alimentare de acizi grasi Omega 6

Omega 6 sunt tot grasimi polinesaturate, esentiale, ce se obtin din regimul alimentar. Acesti acizi grasi ajuta la ameliorarea bolilor cronice, reduce simptomele artritei reumatoide si este o sursa importanta de energie pentru organism. Cele mai bogate surse de Omega 6 sunt: cerealele, uleiul din boabe de soia, semintele de floarea-soarelui, nucile, migdalele si cajul.

Totodata, Omega 6 se poate procura in cantitati mai mici si din: oua, unt, branzeturi, carne de vita si de pui. Pentru ca organismul sa se poata bucura de beneficiile acizilor grasi Omega 6, trebuie respectat raportul dintre Omega 6 si Omega 3, de 1:1.

Surse alimentare de acizi grasi Omega 9

Omega 9, pe de alta parte, sunt grasimi mononesaturate, neesentiale. Adica, au doar o legatura dubla. Spre deosebire de Omega 3 si Omega 6, acizii grasi de Omega 9 pot fi produsi de organism. Acestia au rolul de a reduce colesterolul rau din organism si au un efect antiinflamator.  Necesarul de Omega 9 poate reduce riscul de boli cardiovasculare si poate preveni boala Alzheimer.

Acizii grasi Omega 9 se pot procura si din uleiul de masline, uleiul de Macadamia, uleiul de avocado, avocado, uleiul de migdale, migdale, caju, nuci, dar si grasime de pasare.

CardioSuport, pentru un sistem cardiovascular sanatos

Excelent tonic cardiac, suplimentul alimentar Naturalis CardioSuport reuneste intr-o singura formula nutrienti esentiali si substante naturale cu efecte benefice asupra sistemului cardiovascular.

Click pe imagine pentru a afla mai multe despre produs!

Disponibil la

Resveratrolul din compozitie este o substanta antioxidanta din clasa polifenolilor ce actioneaza preventiv asupra imbatranirii celulare. Aceasta substanta protejeaza endoteliul vascular de actiunea nociva a colesterolului si a trigliceridelor serice, limiteaza activitatea factorilor pro-inflamatori din sange si modifica in sens benefic metabolismul adipocitelor (celulele tesutului gras). EPA si ADH contribuie la functia normala a sistemului cardiovascular. Efectul benefic se obtine in conditiile unui consum zilnic de 250 mg de EPA si ADH.

Ti-a placut acest articol? Distribuie-l pe: