Stimularea digestiei, dupa mesele imbelsugate. Solutii pentru digestie usoara

Click pe meniu. Avem pentru tine peste 100 de suplimente alimentare si cosmetice!

Adeseori, ai achizitionat tot felul de „remedii” sperand ca vei descoperi leacul pentru o digestie usoara? Nu esti singura persoana careia i s-a intamplat asta. Majoritatea, dar mai ales femeile, incercam sa scapam de senzatia de balonare, de reflux si de durerea provocata de crampele abdominale, ca urmare a aportului alimentar excesiv sau din cauza unui ingredient anume.

Drept urmare, atentia la alimentatie trebuie sa fie sporita in cazurile in care apar starile neplacute de balonare, arsurile stomacale, tulburarile digestive precum indigestia sau constipatia. Ca totul sa functioneze corect in organismul nostru, trebuie sa avem o digestie sanatoasa. Aceasta poate fi sustinuta printr-un regim alimentar potrivit.

Treptat, doar cu putina atentie, rabdare, cu pasi mici si foarte clari putem face ca hrana de zi cu zi sa nu mai fie greoaie pentru sistemul nostru digestiv. Cu un program bine stabilit ale orelor de luat masa, cat si atentia combinatiilor alimentare pe care le facem ne pot ajuta sa avem o digestie usoara. Mancatul haotic, neregulat cu alimente care adesea pot fi bombe calorice, ne ingreuneaza digestia, iar cu timpul, pot duce la diferite boli digestive.

Click pe imagine pentru a afla mai multe despre produs!

Disponibil la

Aparatul digestiv porneste de la cavitatea bucala, se continua prin alte organe ce apartin de aparatul digestiv si se termina in colon, la anus. In functie de factorii digestivi individuali, intregul proces digestiv, incepand cu mancatul propriu-zis pana la excretie prin scaun, poate dura intre 24 si 72 de ore. De ce? Sistemul digestiv functioneaza diferit de la o persoana la alta, la unele este mai rapid, iar la altele mai lent, si in plus, mai conteaza si tipul de alimente consumat. Daca sunt lichide, alimentele se digera mai usor, daca mancarea este solida si mai grasa, se difera mai greu. 

Care sunt simptomele disconfortului digestiv?

Adeseori, disconfortul digestiv da simptome dureroase precum: crampele cu greturi, varsaturi, senzatie de stomac prea plin, balonare, senazatia de arsura, dureri la nivelul stomacului sau senzatie de apasare in regiunea ficatului. De asemenea, regurgitarile, durerile de cap, starea generala proasta insotita de ameteli, constipatie sau diaree sunt alte manifestari ale disconfortului digestiv. In general, acestea nu prezinta gravitate, decat atunci cand sunt recurente. Simptomele dureroase de la nivelul stomacului sau al colonului pot indica afectiuni grave, daca sunt dese. De aceea este importanta vizita regulata la medicul gastroenterolog.

Manifestarile frecvente si pe o lunga durata de timp, pot indica o indigestie cronica ori, mai mult decat atat, daca apar simptome precum febra ridicata, dureri puternice in regiunea stomacului sau ale ficatului si daca sunt prezente urme de sange in scaun sau in varsaturi atunci este necesar ajutorul medicului specialist, in regim de urgenta. Insa, daca durerile apar brusc si au o durata redusa, atunci poate fi vorba de o alimentatie excesiva si greoaie pentru sistemul digestiv, deci trebuie regandita dieta alimentara, pentru a avea o digestie usoara.

5 recomandari pentru digestie usoara dupa mese imbelsugate

O digestie usoara se poate mentine doar introducand in rutina de zi cu zi anumite obiceiuri legate de dieta si de un stil de viata sanatos. In continuarea articolului vei afla care sunt cele cinci recomandari ale specialistilor, pentru a avea o digestie usoara.

Click pe imagine pentru a afla mai multe despre produs!

Disponibil la

1. Consuma ceaiuri pentru digestie usoara

Daca te confrunti cu anumite probleme ale sistemului digestiv sau iti doresti sa previi constipatia, exista diverse plante naturale pe care le poti include in dieta ta cu ajutorul acestor ceaiuri pentru digestie. Adesea acestea pot fi adevarate remedii pentru o digestie usoara. 

Ceai pentru digestie usoara cu ghimbir

Ceai pentru digestie usoara cu menta

Ceai pentru digestie usoara pe baza de fenicul

Ceai pentru digestie usoara cu musetel

Ceai pentru digestie usoara cu salvie

Ceai pentru digestie usoara pe baza de sunatoare

 

2. Evitati alimentele care ingreuneaza digestia

Totodata, pentru a avea o digestie usoara ar trebui sa renuntam la anumite alimente care pot ingreuna digestia. Aceste alimente sunt: produsele lactate, ouale, anumite fructe si legume, dar si produsele cu gluten.  Intoleranta la lactoza este asociată cu multe simptome digestive, inclusiv balonare. De aceea lumea a inceput sa consume mai mult lapte fara lactoza sau din soia, migdale si cocos. Si intoleranta la fructoza poate duce la balonare, dar si alergia la ouale de tara. Societatea moderna i-a facut pe multi oameni sa renunte la produsele cu grau clasic si sa le inlocuiasca cu cele integrale cu „gluten free” pentru ca au descoperit ca au intoleranta la gluten, o proteina regasita in grau, dar si in alte cereale.

3. Preparati hrana intr-un mod sanatos

De asemenea, specialistii recomanda consumul de hrana proaspata, facuta de noi, acasa. Pentru a avea o digestie usoara, trebuie sa evitam mancarurile grase, prajelile si sa consumam mai multe legume verzi, bogate in vitamine si atat de benefice pentru flora noastra intestinala.

4. Faceti zilnic miscare

Nu trebuie exclusa nici miscarea zilnica. Pentru a ne mentine sanatosi si frumosi, ar trebui sa facem zilnic doua ore de antrenament. Dar, pentru a avea o digestie usoara, este de ajuns sa facem 30 de minute de exercitii fizice, in fiecare zi. Totodata, pentru un stil de viata sanatos, si pentru o digestie usoara, este nevoie sa consumam doi litri de lichide pe zi si sa ne odihnim bine.

Click pe imagine pentru a afla mai multe despre produs!

Disponibil la

5. Acorda incredere suplimentelor alimentare pentru stimularea digestiei

Suplimentele alimentare ne pot ajuta sa avem o digestie usoara. Dintre acestea fac parte si Naturalis Bil-Ex, Naturalis Efi-Digest si Naturalis HepatoSuport. Administrate cu regularitate, ne putem mentine organismul sanatos si vom stimula functionarea sistemului digestiv. Acestea sustin sanatatea ficatului si a pancreasului, organe anexe ale tractului digestiv.  Produsele sunt recomandate, inclusiv, pentru prevenirea si combaterea tulburarilor digestive cauzate de excesul culinar.

Ti-a placut acest articol? Distribuie-l pe: