fbpx

Alimente bogate in colagen pentru articulatii rezistente

Click pe meniu. Avem pentru tine peste 100 de suplimente alimentare si cosmetice!

Exercitiile fizice ne ajuta sa ne imbunatatim tonusul si capacitatea musculara, dar si sa scapam de kilogramele nedorite. In plus, este o activitate esentiala care imbunatateste sanatatea cardiovasculara. Cu toate acestea, exercitiile pot pune presiune mare pe articulatii, facandu-le adesea rigide sau dureroase dupa un antrenament. Daca durerile articulare sunt puternice, acest lucru poate perturba serios activitatea fizica, lucru care afecteaza negativ sanatatea.

Cel mai bun lucru pe care poti sa-l faci este sa-ti mentii articulatiile, muschii, ligamentele si oasele puternice si stabile. De asemenea, poti sa incerci Naturalis ArtroSuport colagen ananas, un supliment alimentar care sprijina sanatatea si flexibilitatea articulatiilor si tendoanelor. Datorita calitatii colagenului folosit acesta este rapid absorbit in organism si ajuta la sprijinirea mobilitatii articulare.

5 sfaturi importante pentru sanatatea articulatiilor

Mentine-ti greutatea la un nivel sanatos

Kilogramele in plus pun presiune suplimentara pe articulatiile care sustin greutatea corpului, cum ar fi genunchii, gleznele, soldurile si spatele. De aceea, prin mentinerea greutatii la un nivel sanatos poti limita stresul pus pe articulatii si poti reduce riscul de afectare a acestora.

Fa miscare

Sportul te ajuta sa reduci rigiditatea articulatiilor. Specialistii recomanda sa faci miscare cat de des poti in timpul zilei si sa eviti sa ramai intr-o singura pozitie prea mult timp. Pentru a-ti pastra articulatiile mobile si pentru a pierde cateva kilograme in plus este important sa faci exercitii usoare, cum ar fi mersul pe jos, mersul pe bicicleta si inotul. Atunci cand faci miscare, indiferent de tipul ei, trebuie sa-ti protejezi articulatiile luand-o treptat cu exercitiile si purtand echipament de protectie adecvat, in cazul in care este nevoie.

Disponibil la

Mentine-ti oasele puternice

Pentru a avea articulatii stabile este important ca muschii si oasele sa fie puternice. De aceea, pentru a-ti intari musculatura care iti mentine articulatiile mobile este esential sa faci antrenamente de forta. De asemenea, este esential sa-ti intaresti muschii trunchiului pentru a preveni problemele de echilibru, caderile si alte accidente care ar putea provoca leziuni articulare. Pentru a-ti mentine oasele puternice poti face miscari cu impact redus, cum ar fi mersul pe jos sau alergarea.

Mentine-ti o postura corecta si sanatoasa

O postura corecta poate preveni stresul suplimentar asupra articulatiilor si poate reduce riscul de lezare a muschilor din jurul acestora. Asa ca, fii atent la postura pe care o ai in timp ce efectuezi miscari repetitive, in timp ce stai pe scaun si in picioare – si fii deosebit de atent la felul in care ridici obiecte grele.

Alimentatia si rolul ei in mentinerea sanatatii articulatiilor

O alimentatie sanatoasa poate imbunatati sanatatea articulatiilor si te poate ajuta sa pierzi kilogramele in plus. Pentru a-ti intari musculatura este recomandat sa consumi alimente care contin proteine ​​slabe. Iti poti mentine oasele puternice mancand alimente care contin calciu si vitamina D, cum ar fi lactatele si alte alimente fortificate. Pestele, cum ar fi somonul si macroul, contin acizi grasi omega-3 care pot reduce inflamatia articulara. De asemenea, la reducerea inflamatiei contribuie si alte alimente, cum ar fi rosiile, uleiul de masline, legumele cu frunze verzi, fructele de padure si nucile.

Lista alimente bogate in colagen

Pe langa imbatranire, principala cauza a productiei reduse de colagen este alimentatia precara. Poti obtine aceasta proteina puternica din alimente bogate in colagen si din alimente care produc colagen. Productia de colagen creste cu ajutorul urmatoarelor substante nutritive:

  • vitamina C
  • zinc
  • cupru
  • proteine

Carnea de pui

Puiul este sursa mai multor suplimente care contin colagen, dar pe langa faptul ca este una dintre cele mai bune surse de colagen, carnea de pui contine si proteinele (si, prin urmare, aminoacizii) de care organismul are nevoie pentru a crea de unul singur colagen.

170 de grame de piept de pui fiert contin 55 de grame de proteine. De asemenea, asigura 15% din valoarea zilnica (VZ) de zinc si 8% VZ de cupru, acestia fiind nutrienti care contribuie la productia de colagen.

Carnea de vita

La fel ca puiul, carnea de vita este sursa multor suplimente de colagen. Cu toate acestea, consumul carnii de vita poate ajuta corpul sa produca singur colagen.

Friptura de vita este bogata in proteine, cu 48 de grame la 170 de grame de carne gatita. De asemenea, asigura 114% din VZ de zinc, un mineral de care organismul are nevoie pentru a produce colagen.

Fructe de mare

Colagenul marin este obtinut din solzi de peste. Insa, cum nu mancam solzi, pestele si carnea de crustacee pot spori productia naturala de colagen a organismului.

170 de grame de somon gatit contin 40 de grame de proteine, plus 13% din VZ de cupru. De asemenea, trei stridii asigura 256% din VZ de zinc si 194% din VZ de cupru.

Oua

Prolina se numara printre aminoacizii primari necesari pentru producerea de colagen. Un ou asigura 256 de miligrame de prolina si 6,3 grame de proteine.

Lapte

Un pahar de 230 de ml de lapte asigura 8 grame de proteine, precum si 8% din VZ de zinc si 7% din VZ de cupru.

Disponibil la

Suplimente care inlocuiesc cateva alimente bogate in colagen

Naturalis ArtroSuport Colagen cu aroma de portocala sprijina sanatatea si flexibilitatea articulatiilor si tendoanelor. Datorita calitatii colagenului folosit acesta este rapid absorbit in organism si ajuta la sprijinirea mobilitatii articulare.

  • Colagenul este proteina care intra, majoritar, in componenta cartilajului de la nivel articular. Imprima rezistenta si elasticitate tesutului respectiv. In timpul practicarii oricarui tip de miscare, cartilajul are rolul de a amortiza socurile mecanice. Pe masura inaintarii in varsta, productia de colagen este diminuata crescand astfel riscul afectarii articulatiilor. Principalele semne ale degradarii cartilajelor sunt: dificultatea in efectuarea miscarilor, limitarea miscarilor si durerea persistenta.
  • Manganul si zincul contribuie la mentinerea sanatatii sistemului osos.
  • Vitamina C contribuie la formarea normala a colagenului pentru functionarea normala a sistemului osos si a ligamentelor. De asemenea, vitamina C contribuie la mentinerea functionarii normale a sistemului imunitar in timpul exercitiilor fizice intense si dupa acestea.
Autor: Bettina Cristea

Ti-a placut acest articol? Distribuie-l pe: