Alimente, vitamine si suplimente pentru intarirea oaselor

Intarirea oaselor este importanta atat la tineri cat si la varstnici. Orice persoana are nevoie de o buna sanatate si de oase rezistente pentru a trece mai bine peste activitatile care solicita corpul. Sistemul osos se dezvolta de la inceputul vietii si se mentine in mod corespunzator prin consumul de alimente pentru sanatatea oaselor, dar si cu ajutorul unor vitamine pentru oase si suplimente de calciu lactic.

De asemenea, exista numeroase vitamine pentru oase si articulatii si alimente pentru sanatatea oaselor care pot fi consumate in functie de diferite stadii de varsta si de dezvoltare. In farmacii se gasesc suplimente pentru intarirea oaselor menite sa previna aparitia osteoporozei si a fracturilor osoase foarte periculoase.

Sanatatea oaselor si a dintilor este fundamentala pentru buna functionare a organismului, iar vitamina D si magneziul sunt indispensabile pentru absorbtia calciului din alimentatie si pentru fixarea acestuia la nivelul oaselor. Pentru ca sistemul locomotor sa functioneze in mod corespunzator, aportul optim de calciu din alimente este esential, impreuna cu vitamine pentru oase recomandate de catre specialisti in acest sens.

5 alimente esentiale pentru intarirea oaselor

Cele mai importante 5 alimente pentru sanatatea oaselor, care aduc beneficii generale starii de sanatate si joaca un rol important in intarirea oaselor sunt:

  • pestele;
  • legumele cu frunze verzi;
  • lactatele;
  • fructele si semintele;
  • ouale.

Click pe imagine pentru a afla mai multe despre produs!

Pestele

Pestele este in topul alimentelor care au un rol important in intarirea oaselor, datorita continutului bogat de calciu si vitamina D, precum si de acizi grasi Omega-3 si Omega-6.

Este bine cunoscut faptul ca in 100 de grame de somon se gaseste un procent de peste 100% din necesarul de vitamina D, foarte importanta pentru functionarea sistemului osteoarticular. De asemenea, sardinele sunt la fel de bogate in vitamina D si calciu lactic. Concret, o cutie de sardine contine cantitatea de calciu regasita in doua pahare cu lapte de la vaca.

Legumele cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi nu sunt o alegere buna numai a vegetarienilor, ci si a persoanelor care isi doresc o dieta echilibrata pentru sistemul osteoarticular, fara a apela la prea multe vitamine pentru oase si articulatii sau suplimente pentru intarirea oaselor.

Consumul de spanac, salata verde si broccoli aduce un aport mare de vitamina K, magneziu, calciu si siliciu – nutrienti foarte importanti pentru a fortifica sistemul osos. Alaturi de suplimente pentru intarirea oaselor, se poate consuma spanac gatit, care contine 25% din calciul necesar zilnic, precum si fibre, vitamina A si fier. La fel de bune sunt si stevia sau sparanghelul.

Lactatele

Lactatele de tip branza, lapte sau iaurt contin o cantitate foarte mare de vitamina D. Aceste alimente reprezinta o cale sigura pentru a acoperi necesarul zilnic de calciu lactic. Este important de stiut ca un pahar de lapte ofera 30% din necesarul zilnic de calciu, iar cateva bucatele de branza pot contine mai mult de 40% din necesarul zilnic de calciu.

Click pe imagine pentru a afla mai multe despre produs!

Fructele si semintele

Nucile, semintele de dovleac, de floarea-soarelui, de chia sau de in, precum si fructele cum sunt bananele si kiwi, rubarba, curmalele, prunele, smochinele uscate sau fructele de cactus sunt foarte bogate in vitamina D.

Ouale

Nu in ultimul rand, ouale sunt in topul listei alimentelor recomandate pentru sanatatea oaselor, deoarece contin vitamina D si contribuie la vindecarea fracturilor si la prevenirea osteoporozei.

Vitamine cu rol in sanatatea oaselor

Pe langa calciu lactic, cele mai importante vitamine pentru oase si articulatii sunt vitamina D, vitamina C si vitamina K, precum si mineralele de tip zinc si magneziu. Acestea stimuleaza absorbtia calciului si ajuta la formarea maduvei, prevenind diminuarea densitatii osoase.

Una dintre cele mai importante vitamine care are un rol esential in intarirea oaselor este vitamina D. Calciul sustine structura osoasa, iar vitamina D ajuta la absorbtia calciului in organism. Nutrientii sunt foarte importanti in orice etapa a vietii, mai cu seama in primii ani de viata si odata cu inaintarea in varsta. O alimentatie bazata pe calciu, vitamina D si pe suplimente pentru intarirea oaselor si vitamine pentru oase este cea mai buna solutie pentru a preveni fracturile si a ameliora simptomele osteoporozei.

Intre cele mai importante vitamine pentru oase sunt incluse si vitamina K, esentiala pentru functionarea corecta a metabolismului calciului, dar si vitamina C, care stimuleaza productia de celule ce formeaza tesuturile osoase si este necesara pentru a intari sistemul osos. In plus, vitamina C vindeca oasele deteriorate si le ajuta sa se refaca. Alimentele cu cel mai mare continut de vitamina C sunt catina, rodia, citricele, patrunjelul, morcovii si legumele cu frunze verzi.

Click pe imagine pentru a afla mai multe despre produs!

Suplimente alimentare recomandate pentru intarirea oaselor

Pe langa consumul de alimente pentru sanatatea oaselor exista si suplimente pentru intarirea oaselor, care au rolul de a completa alimentatia si de a ajuta organismul sa faca fata cu brio provocarilor zilnice.

Pentru sistemul osos articular este recomandat in primul rand calciul lactic, cu un rol esential in sustinerea sanatatii. Suplimentul alimentar cunoscut sub forma de Calciu Lactic este special creat pentru a raspunde nevoilor organismului si este recomandat atat in perioadele de crestere la copii si adolescenti, precum si in prevenirea carentelor in alaptare si in sarcina.

Alte suplimente pentru intarirea oaselor includ si comprimatele filmate destinate persoanelor care se confrunta cu disconfortul creat de carcei, bogate in vitamina B6, E, in magneziu si potasiu.

In plus, pentru intarirea oaselor este recomandat si complexul de vitamine pentru oase cu calciu, magneziu, zinc si vitamina D3, in combinatia optima pentru sustinerea dezvoltarii armonioase a copiilor si adolescentilor, dar si pentru alte categorii de persoane, in vederea unei bune functionari a sistemului muscular si osos.

Acele suplimente alimentare pentru intarirea oaselor, care vin in completarea unui regim bazat pe alimente pentru sanatatea oaselor, includ si variantele sub forma de comprimate efervescente cu calciu si vitamina D.

Nu in ultimul rand, suplimentele alimentare concepute sa ajute la remineralizarea si reconstructia osoasa, care reunesc intr-o singura formula zinc, calciu, magneziu, mangan si vitamina D3 sunt indispensabile mentinerii sanatatii sistemului osos si reducerii riscului aparitiei fracturilor osteoporotice. Totodata, acestea stimuleaza sistemul imunitar si protejeaza celulele impotriva stresului oxidativ.