Solutii naturale pentru a combate anxietatea

Despre anxietate se stie ca este o stare puternica de neliniste, obsesii, ingrijorari, presupuneri negative despre viitor, insa nu trebuie insa confundata cu teama. Daca teama se manifesta fata de un eveniment real, bine definit in timp si spatiu, in schimb anxietatea nu are ca obiect un eveniment bine precizat.

Dramatizarea in exces, panica extrema si chiar aparitia unor stari de teroare pot duce insa la dezvoltarea unor tulburari de anxietate. Din cauza acestora, calitatea vietii scade considerabil. Poate fi afectata atat viata profesionala, cat si cea familiala. Exista mai multe tipuri de anxietate, unele dintre simptome fiind diferite, altele asemanatoare, in functie de caz. Starile de anxietate usoare si medii pot fi ameliorate prin consumul unor ingrediente si suplimente alimentare.

Sunatoarea, acizii grasi Omega-3 sau rhodiola au efecte benefice asupra mintii si pot fi un ajutor in calmarea starilor anxioase sau chiar in prevenirea acestora. Dar pe langa acestea, nu uitati ca un stil de viata sanatos, miscarea si alimentatia sunt esentiale pentru evitarea aparitiei starilor de anxietate.

Despre anxietate. Tipuri de anxietate

In general, teama impinge la prudenta, dar anxietatea ne invata sa avem un comportament evitant. Asta inseamna, spun specialistii, ca starile anxioase nu sunt innascute, ci invatate in timp. Exista si o serie de afectiuni care pot duce la anxietate. Hipertiroidismul este una dintre acestea. In acest caz, anxietatea apare ca urmare a producerii unor cantitati exagerate de hormoni si ca urmare a cresterii ratei metabolice.

Atunci cand anxietatea este asociata cu oboseala, stres, ambele de lunga durata, poate fi vorba de aparitia unor afectiuni cardiace si este nevoie de un control de specialitate. Unele dintre cauzele anxietatii sunt legate de predispozitia genetica, de diverse influente sociale, de depresia postnatala, de stres si chiar de singuratate.

Studiile arata ca un consum excesiv de alcool poate sa fie o cauza a aparitiei anxietatii. Printre cele mai importante tipuri de anxietate se numara tulburarea generalizata, tulburarea de panica, tulburarea obsesiv-compulsiva, anxietatea sociala, diverse fobii si tulburarea de stres posttraumatic.

Simptomele anxietatii

Exista o lista lunga a simptomelor anxietatii, acestea fiind diverse, in functie de tipul de anxietate. Sa le luam pe rand, in functie de tipul de anxietate.

Anxietate simptome : Tulburarea de anxietate generalizata

Daca un comportament anxios depaseste jumatate de an, se poate vorbi de tulburare de anxietate generalizata. Oboseala frecventa, nervozitatea, stare de slabiciune, o gandire negativa, probleme de concentrare, stari generale de neliniste sunt simptome ale acestui tip de anxietate.

Anxietate simptome : Tulburarea de panica

Atunci cand atacurile de panica sunt frecvente, intense, se poate vorbi de tulburare de panica. Pe langa intensitate si frecventa, simptomatologia include senzatie de sufocare, dureri in piept, anxietate referitoare la posibilitatea revenirii unui atac de panica.

Anxietate simptome : Tulburarea obsesiv-compulsiva

Prezenta a diverse obsesii si ritualuri necesare pentru a reduce anxietatea poate intra in categoria tulburarii obsesiv-compulsive. Repetarea obsesiva a acestor actiuni, cum ar fi spalatul obsesiv pe maine, din cateva in cateva minute, da incredere pacientului.

Anxietate simptome : Anxietatea sociala

Teama de a fi respins de societate si judecat? Poate fi vorba de anxietate sociala. Printre simptome se numara si evitarea interactiunilor sociale. Daca acestea au totusi loc, pot aparea stari precum palpitatii, senzatie de greata sau transpiratie excesiva.

Anxietate simptome : Diverse fobii

Fobiile reprezinta si ele un tip de anxietate, probabil unul dintre cele mai intalnite. Temeri legate de inaltime, de diverse animale sau de insecte, de injectii, sunt frecvente in societatea actuala. Frica irationala apare in momentul in care subiectul este expus la tipul de fobie de care sufera.

Anxietate simptome : Tulburarea de stres posttraumatic

Acest tip de tulburare este destul de frecvent si este legat de un eveniment traumatic, care poate include un deces in familie, un accident sau un alt tip de eveniment socant. Reamintirea frecventa a acestor evenimente traumatice, aparitia acestor momente in vise reprezinta o parte de simptomatologie. In acest context urmeaza o incercare de evitare a situatiilor asemanatoare traumei, izolare, stari de iritabilitate si chiar maniace.

Alte simptome legate de anxietate pot fi: aparitia unor ticuri nervoase, frica puternica de moarte, dezorientare, aparitia unei senzatii de nod in gat, diverse probleme abdominale, precum greata, indigestie, diaree, schimbari emotionale sau faptul ca pacientul se simte coplesit de tot ceea ce se intampla in jurul lui.

Solutii naturale care combat cu succes anxietatea

Diverse ingrediente si suplimentele alimentare, datorita ingredientelor din componenta, pot reprezenta o solutie naturala, pentru ameliorarea simptomatologiei. Iata o lista cu cele mai importante.

Rhodiola

Cu numeroase beneficii asupra sanatatii, Rhodiola rosea este o planta folosita de foarte mult timp in medicina traditionala chineza, dar si in Rusia si Scandinavia. Exista dovezi care sugereaza ca aceasta planta este utila in reducerea oboselii mintale, a stresului, anxietatii si la imbunatatirea performantelor fizice.

Ashwagandha

Cunoscut si ca „ginsengul indian”, Ashwagandha este o planta folosita de foarte multi ani atat in India, cat si in Europa. Ajuta la reducerea starilor de anxietate, imbunatateste memoria si capacitatea de invatare. In plus, este cunoscuta pentru calitatile pe care le are in imbunatatirea sistemului imunitar.

Sunatoarea

Cu un rol important in ameliorarea starilor de anxietate si de insomnie, sunatoarea este o planta extrem de populara, ce este utilizata pentru ameliorarea problemelor ce tin de sistemul digestiv si de sistemul nervos. Datorita proprietatilor pe care le are sunatoarea este recomandata in cazul starilor de anxietate medii, insomniei sau oboselii cronice.

Acizii grasi Omega-3

Extrem de populare in ultimul timp, suplimentele pe baza de Omega-3 au o serie de beneficii dovedite pentru organismul uman. In cazul anxietatii, supliementele pe baza de Omega-3 ajuta la o circulatie corecta a serotoninei, un neurotransmitator cunoscut si ca “hormonul fericirii”.

Complexul de vitamine B

Aparitia starilor anxioase poate fi legata si de lipsa vitaminelor din grupul B. De exemplu, un deficit de vitamina B3 poate avea mai multe efecte negative asupra psihicului, printre care stari de anxietate, depresie, letargie sau scaderea concentrarii.

Si vitamina B6 are un efect negativ, producand neuropatii periferice, precum anxietate, iritabilitate sau confuzie. In general, grupul de vitamine B sustin sistemul nervos si ajuta la scaderea declinului cognitiv.